سلام فسا

ساخت وبلاگ
پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: عملیات تعقیب و گریز برای دستگیری شرور و قاچاقچی در روستای امیرحاجیلو بخش ششده و قره بلاغ فسا صبح امروز آغاز شد.

به گزارش سلام فسا، این عملیات که از ۴ بامداد چهارشنبه ۹۵/۰۳/۲۶ با محاصره ساختمان محل سکونت باند اشرار آغاز شد، با تلاش بیش از ۱۱ ساعته نیروی انتظامی منهدم شد.

در ساعات اولیه عملیات که با درگیری مسلحانه باند اشرار و نیروهای انتظامی همراه بود تعدای از افراد کشته و زخمی شدند.

شورای تامین شهرستان فسا و منطقه ششده قره بلاغ با تشکیل جلسه موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد و بعد از شروع عملیات نیروهای انتظامی، یک گروهان از تکاوران مستقر در شهرستان کوار با هماهنگی دستور قضایی به محل درگیری در روستای امیرحاجیلو  اعزام شدند.

جمالی، نماینده فسا و عضو کمسیون امنیت ملی مجلس، عصر امروز با حضور در منطقه، موضوع را از نزدیک پیگیری کرد.

باشگاه خبرنگاران: همسر و کودک ۲ ساله و یکی از برادران این قاچاقچی نیز همراه او در محل درگیری حضور دارند. همچنین بامداد امروز هم ۵ نفر از برادران این شرور مسلح دستگیر شده اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در این باره گفت: به دلیل تیراندازی که از سوی اشرار و حامیانشان، یکی از نیروهای پلیس مورد اصابت گلوله از ناحیه پا قرار گرفت. و قاچاقچیان دو نفر از مردم محل را به ضرب گلوله کشتند و ۱۶ نفر را زخمی کردند .

شورای تامین به شرور مسلح « علی - ه » یک ساعت فرصت داد تا خود را تسلیم کند. و در نهایت به دلیل عدم همکاری، پس از چند ساعت درگيري و تير اندازي بين مأموران و افراد شرور در نهايت هر دو نفر شرور توسط مأموران به هلاكت رسيدند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 140 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 0:34

به گزارش سلام فسا، سرهنگ پاسدار علیرضا رحمانی فرمانده سپاه شهرستان فسا در حاشیه محفل اُنس با قرآن کریم ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان زمینه اُنس و تقویت ارتباط معنوی با خداوند متعال را برای بندگان فراهم می آورد.

وی با بیان اینکه نسبت به مسئله ایجاد شبهه در دین می بایستی حساس بود، گفت: یکی از راهبردهای اصلی دشمنان انقلاب اسلامی که از طریق مسئله نفوذ آن را دنبال می کنند، " حساسیت زدایی از مبانی فکری و اعتقادی جامعه " است.

سرهنگ پاسدار رحمانی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس، پرورش یافتۀ مکتب امام حسین (علیه السلام) هستند، گفت: با حضور در هیئات مذهبی و محافل قرآنی و معنوی علاوه بر کسب نشاط روحی، با شهیدان تجدید بیعت می نماییم.

فرمانده سپاه فسا در پایان صحبت هایش با تاکید بر اینکه استکبار جهانی بنیان های دینی ملت ایران را هدف هجمه قرار داده است، گفت: انتظار از دستگاه های مسئول این است که نسبت به موضوع صیانت از حریم اعتقادات دینی مردم حساسیت بیشتری داشته باشند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 147 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 18:28

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: آیت الله دکتر احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم حفظ وحدت بین دولت و ملت بیان داشت : حفظ وحدت دولت و ملت بر پایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ضرورت جامعه امروز ماست ، اختلاف افکنی دراین زمینه خواست دشمنان است .

به گزارش سلام فسا، امام جمعه میانشهر در گفت و گو با جمهوری اسلامی اظهار داشت : فرمایش رهبر معظم انقلاب همواره حکیمانه و راهگشای مسایل و مشکلات ما بوده است ، اکنون نیز ایشان به وحدت و حفظ آن تاکید کرده اند بنا بر این باید همه آحاد مردم در این مسیر و در این راه گام بردارند و دو آهنگ و دو صدا از جانب دولت و ملت شنیده نشود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد : اقتدار کشور در سایه ولایت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حفظ وحدت در کشور به دست آمده است ، ما هر چه در سال های انقلاب به دست آورده ایم بر پایه همدلی و وحدت بوده است ، وحدت تنها مقوله ای است که می تواند دشمنان را یکجا از پای درآورد و تیر آنها را به سنگ بنشاند .

آیت الله بهشتی افزود: اما اگر این وحدت مخدوش گردد دیگر نیازی به دسیسه دشمنان و توطئه آمریکا نیست، برخی با تفرقه و جدایی راه را برای نفوذ دشمن هموار می کنند، اگر ملت و دولت همبستگی خود را از دست بدهد دشمنان می نشینند و تماشا می کنند و بدون هیچ زحمتی دستاوردهای انقلاب ما را بر باد خواهند داد ، امید که این هدفگذاری دشمنان به شکست منجر شود ، شکست دشمن در سایه وحدت دولت و ملت به دست می آید .

وی با بیان اینکه تفرقه افکنی مشی دیرین دشمنان اسلام بوده است گفت : در هر برهه ای از تاریخ هر گاه استعمار خواست بر ملت ما پیروز شود ندای تفرقه و جدایی در بین آنان رواج داد ، تفرقه افکنی کار را برای دشمنان اسلام بسیار آسان می کند ، آنها سعی دارند ما خودمان به دست خودمان تخریب کننده دستاوردهای انقلاب باشیم و این کار را با تفرقه افکنی دنبال می کنند .

آیت الله بهشتی گفت: دافعه دلسوزان نظام و عدم جذب کسانی که دغدغه انقلاب و امام و شهدا دارند باعث می شود که یک گام در مسیر دشمنان برداشته شود ، دوستان انقلاب دافعه را کم کنند و بر جاذبه بیافزایند ، اختلافات جزیی نباید به کینه و اختلافات بزرگ تبدیل شود و نباید راه برای نفوذ دشمنان باز گردد.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 130 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 18:28

به گزارش سلام فسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه شنبه) در دیدار سران سه قوه، مسئولان و کارگزاران نظام، مدیران ارشد دستگاههای مختلف و عناصر فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، افزایش توانمندیهای اساسی را موجب مصونیت و اقتدار ملت و کشور خواندند و افزودند: برنامه ریزی و اولویت بندی در حل دو مشکل اساسی رکود و بیکاری، شتاب حرکت برای تحقق اقتصاد مقاومتی را افزون تر خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با توصیه به بهره گیری هرچه بیشتر از فضای معنوی ماه مبارک رمضان به برخی ادعیه در این ماه شریف اشاره کردند و گفتند: در برخی ادعیه رمضانی درخواست نجات از گناهانی شده است که اگر خدایی نکرده مسئولان به آنها مبتلا شوند، ضرر آن به همه جامعه و به کشور خواهد رسید.

حضرت آیت الله خامنه ای، بی انگیزگی، غفلت، سخت شدن دل، بی خیالی و غرور را از جمله این گناهان برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر مسئولان از خود مراقبت نکنند و مبتلا به این گناهان شوند، مراحل بعدی و خطرناک تر، کم آوردن در بزنگاهها، ابتلا به نفاق و تکذیب نعمت های الهی است.

ایشان تنها راه رهایی از این گناهان و لغزش ها را، تقوا و مراقبت از خویش دانستند.

رهبر انقلاب اسلامی سپس به مسائل روز اشاره کردند و با تأکید بر اینکه کشور در برهه کنونی، در شرایط حساس و خاصی قرار دارد، افزودند: از جمله ویژگی های مقطع فعلی این است که مسئولان، بر خلاف اوایل انقلاب، با ظرفیت های عظیم کشور بیشتر آشنا هستند و آگاهی کامل و جامعی نسبت به توانمندیها و امکانات دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: ویژگی دیگری که موجب حساس بودن مقطع فعلی است، وجود یک دشمنی آشکار خاص با جمهوری اسلامی است که فراتر از اختلافات معمولی میان دولتهاست.

ایشان در بیان علت اصلی این دشمنی خاص، جمهوری اسلامی ایران را یک پدیده بی سابقه خواندند و خاطرنشان کردند: نظام اسلامی بر پایه مبانی فکری و عملی اسلامی با «استکبار، ظلم، تبعیض، و سیاستهای زورگویانه» مخالف است و با وجود همه فشارها، قدرت و نفوذ آن روز به روز در منطقه و جهان گسترش و عمق یافته و به عنوان یک قدرت رو به ظهور جدید، منافع ظالمانه قدرتهای استکباری را به چالش کشیده است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: باید طراحی و نقشه دشمن را شناخته و برای مقابله با آن، طراحی کلان و مصونیت بخشی داشته باشیم که برنامه های اجرایی نیز در چارچوب این طراحی کلان معنا پیدا خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: طراحی و نقشه دشمن، از بین بردن توانمندی های جمهوری اسلامی و اگر نتواند، جلوگیری از رشد این توانمندی هاست.

ایشان با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با طراحی دشمن، استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت ها و افزایش روزافزون قدرت و اقتدار کشور است، به بیان توانمندیهای اصلی و اساسی کشور پرداختند.

«ایمان اسلامی» اولین توانمندی بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: طرف مقابل از همه امکانات خود بویژه فضای مجازی استفاده می کند تا ایمان اسلامی نسل جوان و نسل های بعدی را متزلزل کند، بنابراین باید برای حفظ و عمق بخشی به ایمان اسلامی در جامعه به عنوان یکی از زمینه های اقتدار، اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

حضرت آیت الله خامنه ای «پیشرفت های علمی» را دومین توانمندی اساسی کشور خواندند و با تأکید بر اینکه طرف مقابل بشدت مخالف پیشرفت علمی است و برای متوقف کردن آن به ترور دانشمندان کشور نیز متوسل شده است افزودند: آنها برای مقابله با پیشرفت علمی حتی از ابزارهای خباثت آمیز و ممنوع همچون بدافزارها و ویروس های اینترنتی استفاده کردند که می توانستیم برای این جنایت، گریبان آنها را در دادگاههای بین المللی بگیریم که متأسفانه این کار انجام نشد.

ایشان خاطرنشان کردند: یکی از دلایل عمده فشار بر بخش هسته ای، مخالفت با پیشرفت علمی کشور است و خودشان هم می دانند که ادعای تلاش برای دستیابی به بمب هسته ای، یک دروغ آشکار است.

رهبر انقلاب اسلامی «توانمندی اقتصادی» و «توانمندی دفاعی بازدارنده» را از دیگر عوامل اقتدار کشور دانستند و با تأکید بر افزایش این توانمندیها گفتند: توانمندی سیاسی ملی به معنای وحدت و انسجام ملی باید حفظ شود و با وجود اختلاف ها و سلایق گوناگون سیاسی که اشکالی هم ندارد، در مبانی حرکت نظام، اختلافی در بین مردم بوجود نیاید.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: به لطف الهی امروز این انسجام و وحدت ملی نسبت به مبانی نظام وجود دارد و قاطبه مردم به انقلاب، مظاهر انقلاب، یادگارهای انقلاب و نام و یاد امام (ره) علاقه مند هستند.

ایشان «جمعیت جوان کشور» را از دیگر توانمندیهای اساسی برشمردند و افزودند: جمعیت جوان نعمت بسیار بزرگ و مهمی است مسئولان دولتی باید با برنامه ریزی صحیح در جهت افزایش جمعیت جوان کشور حرکت کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای بعد از تأکید بر افزایش توانمندیهای شش گانه اساسی کشور برای مقابله با طراحی دشمن، خاطرنشان کردند: دشمن عبارت است از «شبکه استکبار» که در رأس آن دولت امریکا قرار دارد و همچنین «شبکه صهیونیستی» که مظهر آن رژیم جعلی صهیونیستی است.

ایشان با اشاره به اینکه طرف مقابل به هیچ وجه دشمنی خود را پنهان نمی کند، گفتند: سخن چند روز پیش وزیر امور خارجه در جلسه علنی مجلس مبنی بر اینکه ذات امریکا تغییری نکرده، سخن کاملاً درستی است، ذات امریکای کنونی همان ذات امریکای دوران ریگان است و هیچ تفاوتی هم میان دموکرات و جمهوری خواه وجود ندارد.

حضرت آیت الله خامنه ای به یک تصور غلط درخصوص امریکا اشاره و خاطرنشان کردند: برخی تصور می کنند ما می توانیم با امریکا کنار بیاییم و مشکلات خود را حل کنیم در حالیکه این تصور نادرست، و یک توهم است.

ایشان با تأکید بر اینکه از لحاظ منطقی، هیچگاه جمهوری اسلامی ایران مورد محبت دولت امریکا قرار نخواهد گرفت، گفتند: رفتار امریکاییها همواره خباثت آمیز و همراه با عناد بوده است، بنابراین، تصور اینکه مسائل ایران و امریکا سوءتفاهم است و از طریق مذاکره و به شیوه پنجاه پنجاه قابل حل است، تصوری غیر واقعی و غلط است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مسئله اصلی آمریکاییها، موجودیت جمهوری اسلامی ایران است که با مذاکره و رابطه حل نمی شود زیرا قدرت و استقلال ناشی از اسلام برای استکبار غیرقابل قبول است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه از دیدگاه امریکا، مصالحه به معنای تنزل از مواضع و اصول است، خاطرنشان کردند: این تنزل پایانی ندارد همانگونه که اکنون بعد از موضوع هسته ای، موضوع موشکی را پیش کشیده اند، بعد از موشک، نوبت به حقوق بشر می رسد، بعد از حقوق بشر، موضوع شورای نگهبان، سپس موضوع ولایت فقیه و در نهایت قانون اساسی و حاکمیت اسلام مطرح خواهد شد، بنابراین تصور اینکه جمهوری اسلامی می تواند با امریکاییها به مصالحه برسد، تصور نادرستی است.

رهبر انقلاب اسلامی به یک تصور غلط دیگر نیز اشاره کردند و افزودند: برخی تصور می کنند که علت خصومت امریکا با ایران، تحریک ها و ستیزه گری جمهوری اسلامی است در حالیکه آنها بودند که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، با بدگویی، تحریم، طلبکاری و پناه دادن به دشمن ملت ایران، بنای دشمنی و ستیزه را گذاشتند.

رهبر انقلاب اسلامی، تقویت «مصونیت و اقتدار کشور» را علاج واقعی همه دشمنی های مستکبران خواندند و تأکید کردند: براساس فرمان صریح قرآن باید هرچه می توانیم قوت و قدرت «ایمانی، اقتصادی، دفاعی، علمی، سیاسی و جمعیتی» خود را افزایش دهیم.

ایشان با فراخوان مسئولان همه دستگاهها به ادای کامل وظایف خود در روند افزایش توان و «مصونیت ملی»، به مسئولان وزارتخانه ها و دستگاههای مرتبط با توان علمی کشور توصیه کردند خود را از حواشی دور نگهدارند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت حمایت از جوانان معتقد و انقلابی به عنوان یکی از توانمندیهای کشور، افزودند: همانگونه که صریح و آشکارا گفتم همواره از جوانان مؤمن انقلابی دفاع می کنم و به آنها ارادت دارم.

رهبر انقلاب اسلامی سخنان خود در جمع مسئولان و مدیران ارشد نظام را با بیان تذکراتی مهم در دو زمینه اقتصاد و برجام ادامه دادند.

ایشان رکود و بیکاری را دو مشکل عمده کشور دانستند و خاطرنشان کردند: این مشکلات بیشتر از اینکه ناشی از تحریم ها باشد، متوجه سیاستها و برنامه های دولت فعلی، دولت سابق و دولت اسبق است.

حضرت آیت الله خامنه ای در بیان برخی راهکارها برای حل این دو مشکل، توجه به صنایع کوچک و متوسط را ضروری خواندند و افزودند: احیای اینگونه صنایع، از بنیانهای اقتصاد مقاومتی است و می تواند تا حد زیادی باعث تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال شود.

رهبر انقلاب اولویت بندی کارها را بسیار مهم خواندند و خاطرنشان کردند: طبیعی است که هریک از وزیران محترم مشکلات خود را مهم تر بداند و برای جذب منابع بیشتر تلاش کند اما دولت باید با اولویت بندی واقعی، حرکت اقتصادی را شتاب دهد.

ایشان با ابراز امیدواری درباره عینی شدن نتایج فعالیتهای دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی حمایت از شرکتهای دانش بنیان را دارای اولویت کامل و در حل دو مشکل عمده رکود و بیکاری مؤثر خواندند.

حضرت آیت الله خامنه ای، جذب و هدایت سرمایه ها و منابع خارجی به زمینه های مورد نیاز کشور را نیز مهم برشمردند و خاطرنشان کردند: در این عرصه نیز باید با اولویت بندی عمل کرد.

جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند و یا مورد نیاز کشور نیستند، تبدیل تجهیزات فرسوده صنایع، توجه کامل به بخش کشاورزی و تمرکز و سرمایه گذاری برای تولید و صادرات فرآورده های نفتی به جای خام فروشی از دیگر توصیه های رهبر انقلاب به مسئولان بود.

ایشان افزودند: افزایش تولید و صادرات نفت، نیاز کشور است اما در کشوری که دارای بزرگترین ذخائر گازی و نفتی جهان است، واردات بنزین نباید انجام شود و مسئولان برای رفع این مشکل باید برنامه ریزی و اقدام کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در نقد دیدگاهی که معتقد است منابع لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، افزودند: سپرده های ارزی و ریالی مردم در بانکها، رقم بسیار بالایی است با افزایش «تسهیلات و مشوقهای قانونی»، این منابع را به سمت شتاب یافتن روند اقتصاد مقاومتی هدایت کنید.

مسئله برجام و ارزیابی میزان پایبندی طرفهای مقابل به تعهداتشان، آخرین بخش از سخنان مهم رهبر انقلاب اسلامی در جمع مسئولان و کارگزاران نظام بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، نظرات هر دو گروه موافقان و مخالفان برجام را مبالغه‌آمیز خواندند و گفتند: هم افرادی که از برجام تمجید می‌کنند و هم مخالفان و منتقدان آن، در بیان نظرات خود گاهی مبالغه و اغراق می‌کنند، در حالی که برجام هم «نقاط مثبت و محسّنات» دارد و هم «نقاط ضعف و معایب».

رهبر انقلاب افزودند: محسّنات برجام همان مواردی بود که جمهوری اسلامی را به روی آوردن به مذاکرات ترغیب کرد که البته خیلی از آن محسّنات تأمین نشد.

ایشان در اشاره به معایب برجام خاطرنشان کردند: این معایب مواردی است که ما همیشه از آن بیمناک بودیم و تکرار می‌کردیم که طرف مقابل، طرف بدعهد و بد ذاتی است که دبّه در می‌آورد و زیر قول خود می‌زند.

ایشان افزودند: در برجام خُلل و فُرجهایی وجود دارد که اگر بسته می‌شد، معایب، کمتر یا منتفی می‌شدند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تجلیل از تلاش فراوان و سخت مذاکره کنندگان هسته‌ای، تأکید کردند: آنچه که در خصوص برجام می‌گوییم، مطلقاً ناظر به زحمات و تلاشهای این برادران عزیز نیست، بلکه ارزیابی عملکرد طرف مقابل است.

رهبر انقلاب با اشاره به زوایای پر ابهام سند برجام که زمینه سوء استفاده طرف های مقابل را فراهم کرده است تأکید کردند: جمهوری اسلامی ابتدائاً برجام را نقض نخواهد کرد، زیرا وفای به عهد، دستور قرآنی است اما اگر تهدید نامزدهای ریاست جمهوری امریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد که این کار هم دستوری قرآنی درباره نقض عهد متقابل است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه به تشریح مصادیقی از عمل نکردن امریکا به تعهدات خود پرداختند و خاطرنشان کردند: وظیفه طرف مقابل، برطرف کردن تحریمها بود اما به این وظیفه عمل نکرده یعنی بخشی از تحریمها را به نحوی برداشته‌ اما در عمل تحریمها برداشته نشده است.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: امریکایی‌ها تحریمهای اولیه را بطور کامل حفظ کرده‌اند که این مسئله بر تحریمهای ثانویه نیز که قرار بود برطرف شود اثر می‌گذارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: دست‌اندرکاران به این واقعیات توجه و دقت کنند و این حرف را تکرار نکنند که تحریمها برداشته شده است.

ایشان با اشاره به حل نشدن مشکل معاملات با بانکهای خارجی، افزودند: مقامات دولت امریکا در زبان و بخشنامه می‌گویند که مانعی برای معاملات بانکی با ایران وجود ندارد اما در عمل کاری می‌کنند که بانکها جرأت معامله با ایران را نداشته باشند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، سخنان اخیر یک مقام مسئول امریکایی را مبنی بر اینکه «ما نمی‌گذاریم ایران راحت باشد»، نمونه‌ای از همین رفتار دوگانه دانستند و گفتند: طرف امریکایی این گناه و تخلف بزرگ را در مانع تراشی برای تعامل بانکهای خارجی با ایران انجام داده و کسی نباید کار امریکایی‌ها را توجیه کند.

«بیمه نفتکشها» موضوع مهم دیگری بود که رهبر انقلاب، جزئیاتی از تخلف و بدعهدی امریکا در خصوص آن را بیان و خاطرنشان کردند: البته آنها در سقف محدودی این بیمه را قبول کرده‌اند اما ساختارهای بزرگ بیمه وارد این موضوع نمی شوند زیرا امریکایی‌ها در آن ساختارها و عضو هستند و مانع تراشی می کنند.

ایشان با اشاره به انجام کامل تعهدات جمهوری اسلامی افزودند: ما پیش‌پرداختها و تعهدات خود را پی در پی انجام دادیم و غنی‌سازی ۲۰ درصد، فردو و اراک را تعطیل کردیم، اما طرف مقابل همچنان متوقع است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به رئیس سازمان انرژی اتمی کشور تأکید کردند: توقعات طرف مقابل را در زمینه «الیاف کربنِ دارای کاربرد در ساخت سانتریفیوژها» و در خصوص «اندازه‌گیری ۳۰۰ کیلو مواد هسته‌ای» مطلقاً قبول نکنید و زیر بار آنها نروید.

رهبر انقلاب، با اشاره به پولهای بلوکه شده کشورمان در خارج گفتند: امروز دسترسی به درآمدهای نفتی کشور کاری دشوار و هزینه‌دار است و پولهایی هم که در بانکهای دیگر کشورها داریم، هنوز به جمهوری اسلامی برنگشته است چرا که این پولها به دلار است و انتقال آنها به دلیل دشمنی و بدعهدی امریکا قفل شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای، در ادامه سخنانشان صنعت هسته ای را صنعتی راهبردی خواند که باید بدون لطمه باقی بماند و توسعه یابد.

ایشان با اشاره به تأثیر محسوس صنعت هسته ای در مصونیت بخشی و افزایش امنیت کشور تأکید کردند: قابلیتهای این صنعت، نیروی انسانی توانای آن و امکان رسیدن آن به وضعیت قبلی باید مورد مراقبت قرار گیرد و حفظ شود.

رهبر انقلاب افزودند: خوشبختانه قابلیت بازگشت به وضع قبلی حفظ شده و ما می توانیم در شرایطی که لازم بدانیم، با سانتریفیوژهای نسل جدید در کمتر از یکسال و نیم به صد هزار سو دست یابیم، بنابراین طرف مقابل خیال نکند که دست ما بسته است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر مقابله جدی با هرگونه کارشکنی امریکا خطاب به مسئولان تأکید کردند: حق گرفتنی است آن هم از گرگی مثل امریکا که باید حق را از دهانش بیرون کشید.

رهبر انقلاب با ابراز خرسندی از سخنان رئیس جمهور و وزیر خارجه مبنی بر مقابله با مانع تراشی های امریکا خاطرنشان کردند: برای مقابله با جفاها و اقدامات طرف مقابل باید توانایی های خود را حفظ کنیم.

ایشان دستیابی ایران به غنی سازی ۲۰ درصد و ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته را عوامل اصلی قبول برخی تعهدات از جانب امریکا دانستند و تأکید کردند: اگر اقتدار علمی و فناوری ایران نبود امریکایی ها قطعاً همین وضع فعلی را هم قبول نمی کردند بنابراین باید این اقتدار هرچه بیشتر افزایش یابد.

رهبر انقلاب در آخرین نکته بخش هسته ای سخنان خود در جمع مسئولان و کارگزاران نظام گفتند:از هیأت نظارت بر اجرای برجام توقع داریم با دقت و مراقبت افزونتر در هر نقطه ای که طرف مقابل بد عمل می کند یا به فکر خیانت است بایستد و از منافع ملت دفاع نماید.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهور، در سخنانی ماه رمضان را ماه رحمت الهی خواند و با اشاره به شرایط کشور در زمان آغاز به کار دولت یازدهم گفت: دولت، کنترل و مهار تورم را اولویت خود قرار داد و توانستیم تورم را از ۴۰.۱ درصد در سال ۹۲ به ۱۱.۹ درصد در پایان سال ۹۴ برساند و در ماه آینده نیز به تورم یک رقمی دست خواهیم یافت.

آقای روحانی، کنترل بازار ارز، رشد اقتصادی و خروج از رکود را از دیگر دستاوردهای دولت دانست.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: از سال ۹۲ تا ۹۴ تولیدات کشاورزی از ۹۷ میلیون تن به ۱۱۲ میلیون تن رسید.

آقای روحانی افزود: در زمینه ذخایر و مواد غذایی استراتژیک مثل گندم و برنج، ذخایر سال ۹۴ نسبت به سال ۹۲ سه برابر شده و پیش بینی تولید گندم در سال جاری ۱۰ میلیون تن است که تقریباً برابر با نیازهای کشور است.

آقای روحانی با اشاره به پیشرفت های صنعت نفت، گفت: فازهای ۱۲ ، ۱۵ ، ۱۶ و ۱۷ پارس جنوبی به افتتاح رسید و سه تا چهار فاز دیگر نیز تا پایان امسال افتتاح خواهند شد.

رییس جمهور افزود: تولید گاز کشور در این مدت ۱۵۰ میلیون مترمکعب در سال افزایش پیدا کرده است.

وی به افزایش خطوط ریلی کشور اشاره کرد و گفت: با اضافه شدن ۴۷۵ کیلومتر به خطوط ریلی و برنامه ریزی برای ۷۰۰ کیلومتر دیگر، شاهد تحول بزرگی در زمینه ریل و ترانزیت خواهیم بود.

آقای روحانی با بیان اینکه در زمینه تجارت خارجی شاهد تحول مثبتی بودیم، تاکید کرد: در سال قبل بعد از ۶۰ سال برای اولین بار صادرات غیرنفتی کشور از واردات غیرنفتی پیشی گرفت.

وی ادامه داد: به طور متوسط در هشت سال گذشته تراز تجاری کشور، منفی ۲۵ میلیارد دلار بوده اما برای اولین بار این تراز تجاری مثبت شده است.

آقای روحانی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: در این مذاکرات، حقوق هسته ای ملت ایران را تثبیت کردیم و قطعنامه های ظالمانه لغو شدند.

رییس جمهور، اولین قدم پس از رفع تحریم را دستیابی به بازار صادراتی نفت خواند و گفت: در این زمینه تقریبا به همان شرایط قبل از تحریم نزدیک شده ایم.

آقای روحانی با بیان اینکه تولید میعانات از ۳۷۰ هزار بشکه به ۳۹۰ هزار بشکه در ماههای اخیر رسیده است، افزود: صادرات نفت خام امروز به دو میلیون بشکه افزایش پیدا کرده و تولید نفت هم از ۲.۷ میلیون بشکه به ۳.۸ میلیون بشکه رسیده است.

رییس جمهور تاکید کرد: امروز به اتحاد و ایستادگی برای دستیابی به اهداف نیاز داریم.

وی مهمترین مسئله پیش روی کشور را مسئله اشتغال دانست و با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت یازدهم در طول ۳ سال گذشته، ایجاد یک میلیون و ۳۴۰ هزار اشتغال خالص جدید است، گفت: طبق اعلام مرکز آمار هم اکنون بیش از ۲۲ میلیون شاغل در کشور داریم.

وی یکی از مشکلات برای رسیدن به رشد اقتصادی را کمبود تقاضا دانست و افزود: بدون بازار جدید نمی توانیم به رشد اقتصادی مطلوب برسیم و بدین منظور باید به دنبال بازار جدید داخلی و خارجی و نیز سرمایه گذاری خارجی باشیم.

رییس جمهور با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در مورد بیکاری جوانان تاکید کرد: برای دولت هم مایه شرمساری است که جوان تحصیلکرده ایرانی بیکار باشد.

آقای روحانی با بیان اینکه از سال گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به دستور رهبر انقلاب تشکیل شده گفت: این ستاد تا کنون ۱۹ جلسه تشکیل داده و ۱۱۰ طرح را در اولویت قرار داده است.

آقای روحانی با اشاره به اینکه نباید اعتماد میان مردم و جامعه سست شود، افزود: اگر در گوشه ای چند نفر حقوق بالاتری را برداشت کردند، آن را تبدیل به مسئله ملی نکنیم و دولت نیز گوش شنوایی برای شنیدن نقدها دارد.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 170 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 18:28

به گزارش سلام فسا،محمد مهدی سیار با اشاره به درگذشت حمید سبزواری اظهار کرد: مرحوم سبزواری زبان شعر انقلاب اسلامی بود و شعر او به واسطه پختگی لفظی و همراهی قلبی با جریان انقلاب اسلامی و نیز تسلط او بر مبانی دینی و تاریخی و اجتماعی انقلاب به صریح ترین شکل ممکن حرف مردم در بستر انقلاب اسلامی را بیان می‌کرد.


وی افزود: شعر ایشان را باید ظهور عمومی و مردمی حرف‌ و شعار انقلاب اسلامی به شمار آورد.

سیار ادامه داد: مرحوم سبزواری قالب سرود را که معمولا قالبی بود که تا پیش از حضور وی در آن عرصه، فرم هنری جدی به شمار نمی رفت، در کنار هنرمندان و آهنگسازانی مانند استاد راغب و شاهنگیان شکلی و فرم و حتی تاسیسی تازه بخشید و در کوتاه مدت آن را به چنان اوجی رساند که همه مردم حرفشان را در این قالب جمعی دیده و با مراجعه به این سرود‌ها نیز می‌شد زبان دل مردم را دید.

وی تصریح کرد: سرودهای سبزواری بسیار نزدیک به شعارهای مردم در انقلاب اسلامی بود و بسیاری از شعارهای فاخر انقلاب مانند خمینی ای امام و آمریکا آمریکا که ایشان سروده است در واقع از همان عبارات و الفاظی بهره می‌برد که مردم در شعارهایشان به کار می‌بردند.

سیار تصریح کرد: شعر استاد سبزواری را به همین بهانه باید شرح شعارهای مردم در انقلاب اسلامی به شمار آورد که پس از سروده‌شدن بار دیگر توسط مردم مورد استفاده قرار گرفته و ماندگار شد.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 20:45

به گزارش سلام فسا، سرهنگ پاسدار علیرضا رحمانی فرمانده سپاه شهرستان فسا در حاشیه محفل اُنس با قرآن کریم ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان زمینه اُنس و تقویت ارتباط معنوی با خداوند متعال را برای بندگان فراهم می آورد.

وی با بیان اینکه نسبت به مسئله ایجاد شبهه در دین می بایستی حساس بود، گفت: یکی از راهبردهای اصلی دشمنان انقلاب اسلامی که از طریق مسئله نفوذ آن را دنبال می کنند، " حساسیت زدایی از مبانی فکری و اعتقادی جامعه " است.

سرهنگ پاسدار رحمانی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس، پرورش یافتۀ مکتب امام حسین (علیه السلام) هستند، گفت: با حضور در هیئات مذهبی و محافل قرآنی و معنوی علاوه بر کسب نشاط روحی، با شهیدان تجدید بیعت می نماییم.

فرمانده سپاه فسا در پایان صحبت هایش با تاکید بر اینکه استکبار جهانی بنیان های دینی ملت ایران را هدف هجمه قرار داده است، گفت: انتظار از دستگاه های مسئول این است که نسبت به موضوع صیانت از حریم اعتقادات دینی مردم حساسیت بیشتری داشته باشند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 143 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 20:45

به گزارش سلام فسا به نقل از فارس، در جلسه امروز رؤسای شعب و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با متقاضیان ورود به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، نهایتاً ترکیب ۲۳ نفره این کمیسیون مشخص شد که بدین شرح است:

۱. کاظم جلالی
۲. شهروز برزگر کاشانی
۳. مجتبی ذوالنوری
۴. سید حسین نقوی‌حسینی
۵. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه
۶. مصطفی کواکبیان
۷. کمال دهقانی‌فیروزآبادی
۸. محمدابراهیم رضایی
۹. محمدمهدی برومندی
۱۰. محمداشوری تازیانی
۱۱. هادی شوشتری
۱۲. مسعود گودرزی
۱۳. جواد کریمی قدوسی
۱۴. علاءالدین بروجردی
۱۵. علی نجفی خوشرودی
۱۶. علیرضا رحیمی
۱۷. اردشیر نوریان
۱۸. سیدقاسم جاسمی
۱۹. سید محسن علوی
۲۰. مرتضی صفاری نطنزی
۲۱. ابوالفضل حسن بیگی
۲۲. محمدجواد جمالی‌نوبندگانی
۲۳. هاجر چنارانی

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 145 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 12:59

به گزارش سلام فسا به نقل از آدینه فسا نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه ی این هفته با حضور پر شور امت حزب الله به امامت آیة الله دکتر طهماسبی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

امام جمعه ی فسا در خطبه ی اول نماز جمعه ی این هفته به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: در اولین جمعه ی ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و تزکیه و خودسازی و ماه تقوا و پرهیزگاری، همه ی شما روزه داران عزیز برادران و خواهران نمازگزار جمعه را به رعایت حدود الهی و تقوا و پرهیزگاری سفارش می نمایم. وی افزود: در خطبه ی شعبانیه ی معروف که نقل کننده اش امیرالمومنین علیه السلام است حضرت می فرماید: فقمتُ و قُلتُ: یا رسولَ اللهِ! ما أفضلُ الأعمالِ فِي هذا الشّهرِ؟فقالَ صلی الله علیه و آله: یا أبالحسنُ! أفضلُ الأعمالِ في هذا الشّهرِ ألوَرَعُ عن محارمِ اللهِ، امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: من پایان خطبه ی رسول گرامی اسلام بلند شدم و عرض کردم: یا رسول الله! با فضیلت ترینِ اعمال در ماه مبارک رمضان چیست؟ حضرت فرمود: با فضیلت ترین اعمال در این ماه، ورع و پرهیزگاری است. انسان مومن در ماه مبارک رمضان حتی فکر گناه هم نباید به سرش بزند و باید از شبهات هم پرهیز کند که معنای ورع چناچه بارها عرض کردیم بالاتر از تقوا می باشد. انسان با ورع حتی سراغ امور شبهه ناک هم نمی رود. در رابطه ی با ارزش ماه مبارک رمضان از نبی گرامی اسلام روایت شده است که فرمود: شهر رمضان شهر الله عزّ و جل ، و هو شهر یضاعف الله فیه الحسنات و یمحو فیه السئیات ، و هو شهر البركة، فرمود: رمضان ماه خدای عزیز و جلیل است، ماهی است که خداوند متعال حسنات را در این ماه مضاعف می کند، بدیها را در این ماه محو می کند، و این ماه ماهِ برکت است. لذا باید حرمت و قداست این ماه نگه داشته شود. اگر کسی عذر ندارد حتما باید روزه بگیرد که روزه ی ماه رمضان، نشانه ی ایمان است.

در روایتی امام صادق علیه السلام می فرماید: من افطر یوما من شهر رمضان خرج روح الایمان منه، اگر کسی یک روز از روزه ی ماه رمضان را افطار کند و بدون عذر شرعی روزه نگیرد، چنین کسی روح ایمان از او جدا می شود. و رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم در روایتی فرمود: لو يَعْلَمُ الْعَبْدُ مَا فِي رَمَضَانَ لَوَدَّ أَنْ يَكُونَ رَمَضَانُ السَّنَة، می فرماید: اگر انسان می دانست چه برکاتی در ماه مبارک رمضان وجود دارد دوست می داشت رمضان به جای یک ماه، یک سال می بود، یعنی همه سالش رمضان می بود. و فرمود: مَن لَم یُغفَر لَهُ في شهرِ رمضانَ لَم یُغفَر لَهُ، کسی که در ماه رمضان لیاقت آمرزش را برای خودش فراهم نکند، پس در چه ماهی می خواهد اسباب آمرزش را برای خود فراهم کند. و فرمود: الصَّومُ جُنَّةٌ مِنَ النّارِ، روزه سپری است در مقابل آتش جهنم. و فرمود: لکلّ شي زکاةٌ و زکاة البدن الصّیام، برای هر چیزی زکاتی است و زکات بدن انسان ها روزه گرفتن است. و از خدای متعال نقل کرده است که پروردگار عالمیان فرمود: الصّوم لي و أنا أجزي به ، روزه خالص برای من است و من خود پاداش روزه دار را می دهم.

و در روایتی دیگرامام صادق علیه السلام می فرماید: مَنْ صَامَ لِلَّهِ عَزَّوَجَلَّ یَوْماً فِي شِدَّةِ الْحَرِّ فَأصَابَهُ ظَمَأٌ وَکَّلَ اللَّهُ بِهِ ألْفَ مَلَکٍ یَمْسَحُونَ وَجْهَهُ وَ یُبَشِّرُونَهُ حَتَّى إِذَا أفْطَرَ، کسی که در گرمای تابستان روزه بگیرد و به واسطه ی گرمی هوا تشنه اش شود، خداوند هزار فرشته را بر او می گمارد که صورتش را نوازش می دهند و به او بشارت می دهند تا وقت افطار، یعنی هزار فرشته تمام روز او را نوازش می دهند و خدای متعال به این بنده ی روزه داری که تشنگی بر او فشار آورده می فرماید: مَا أطْیَبَ رِیحَکَ وَ رَوْحَکَ مَلَائِکَتِي! اشْهَدُوا أنِّي قَدْ غَفَرْتُ لَه، چقد بوی پاکیزه ای داری! چقدر روح پاکیزه و سالمی داری! ای فرشته ها ی من! شاهد باشید که من این بنده ی روزه دارم را بخشیدم. و در روایت دیگر آمده است: خداوند متعال به موسی وحی کرد: ای موسی! چرا این روزها کمتر به مناجات من حاضر می شوی؟ موسی عرض کرد: پروردگارا! من روزه هستم و دهانم بو می دهد، خداوند متعال فرمود: یا موسی! لَخُلوف فم الصائم عندي أطیبُ من ریح المسک، بوی بدِ دهانِ روزه دار در نزد منِ خدا از بوی مشک هم خوش بوتر است. ای روزه داران عزیز! هنیئا لکم، گوارای وجودتان باد روزه داری شما. به همه ی شما تبریک عرض می کنم. ان شاءالله خداوند متعال عبادات و طاعات ناچیز ما را به کرمش و به فضلش قبول بفرماید.

خطیب جمعه ی فسا در خطبه ی دوم با اشاره به سالگرد ارتحال امام گفت: هفته ی گذشته مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام امت خمینی کبیر در سراسر کشور برگزار گردید و ملت انقلابی ایران یک بار دیگر با آرمان های امام و شهیدان تجدید میثاق نمودند. رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم و پرشکوه قشرهای مختلف مردم در حرم مطهر آن عزیز سفرکرده، امام راحل را شخصیت مومنِ متعبّدِ انقلابی خواندند و با تاکید بر ادامه ی راه امام انقلابی ملت به عنوان تنها راه پیشرفت و تحقق اهداف مردم و نظام فرمودند: باید با استفاده ی از تجربه مذاکرات هسته ای یعنی اثبات ضرورت بی اعتمادی با آمریکا؛ من نمی دانم بعضی ها با مذاکرات و برجام به دنبال چه چیزی هستند آن وقت رهبر ما کجا را می بینید؟ فرمود: باید با استفاده ی از تجربه ی مذاکرات هسته ای یعنی اثبات ضرورت بی اعتمادی به آمریکا مسیر حرکت و پیشرفت کشور را ادامه داد. رهبر عزیز انقلاب با تاکید بر اینکه قدرتها از کلمه ی انقلاب و انقلابی گری ملت ایران هراسی شدید دارند فرمود: علت اصلی فشارهایی که در طول سالیان متمادی با بهانه های مختلف از جمله موضوع هسته ای و حقوق بشر به ملت وارد شده است خصوصیت انقلابی گری ملت ایران و نظام اسلامی است. رهبر فرزانه ی انقلاب با تاکید بر اینکه امام بزرگوار، ریلِ حرکتِ کشور را به سمتِ هدف های بزرگ یعنی حاکمیت دین خدا تغییر داد فرمودند: حاکمیت دین خدا عبارتست از: تحقق عدالت اجتماعی واقعی، ریشه کنی فقر و جهل، ریشه کنی استضعاف و آسیب های اجتماعی، برقراری منظومه ی ارزش های اسلامی، تامین سلامت جسمی، اخلاقی و معنوی، پیشرفت علمی کشور، تامین عزت و هویت ملی و اقتدار بین المللی، و فعال کردن ظرفیت های کشور. ایشان افزودند: تنها شرط تحقق این اهداف، حرکت در مسیر انقلاب و انقلابی گری است. و فرمود: بعد از رحلت امام بزرگوار در هر مقطعی که انقلابی عمل کردیم پیشرفت به دست آوردیم و در هر دوره ای که از انقلابی گری و حرکت های جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم و ناکام شدیم. رهبر معظم انقلاب با اشاره ی به اینکه انقلابی بودن فقط منحصر به دوران مبارزه و یا دوران امام نیست فرمود: انقلاب و انقلابی گری برای همه ی دوران ها است، و انقلاب یک رودِ جاری است و همه ی کسانی که بر اساس شاخص های انقلابی گری عمل کنند انقلابی هستند حتی جوانانی که امام را هم ندیده باشند. رهبر انقلاب، اقتصاد مقاومتی را تنها راه تحقق استقلال اقتصادی دانستند و با اظهار خوشبختی از اقدامات دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی فرمودند: در همه ی تصمیمات بزرگ و در همه ی کارها از جمله قرارداد با کشورهای دیگر باید اقتصاد مقاومتی جدا مدّ نظر باشد. ولی امر مسلمین در ادامه ی سخنانشان خصومت آمریکا با انقلاب را ذاتی خواندند و فرمودند: هر فرد و هر جریانی که برای اسلام و به نام اسلام کار می کند اگر به آمریکا اعتماد کند دچار خطای بزرگ شده و سیلیِ آن را خواهد خورد. رهبر حکیم انقلاب، اتحاد ملت و دولت را یک ضرورت دانستند و فرمودند: هر کس در مقاطع مختلف ممکن است از دولتی خوشش بیاید یا نیاید که البته ایرادی ندارد، اما اتحاد ملت و دولت نباید در هیچ حالتی بر هم بخورد. باید مراقب بود نقار و کدورت به وجود نیاید و همه در مقابل تهدید ها و دشمنی ها همدوش و همدل باشند.

آیت الله طهماسبی در ادامه ی خطبه ها به دیدار روز یکشنبه ی گذشته ی رئیس و نمایندگان مجلس دهم با رهبر فرزانه ی انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای اشاره کرد و گفت: در این دیدار، رهبر انقلاب با تاکید بر لزوم حفظ اقتدار، هیبت و جایگاهِ در راسِ امور بودنِ مجلس شورای اسلامی، به الزامات قانونگذاری خوب در مجلس اشاره کردند و با برشمردن اولیت های کاری مجلس در عرصه های اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و سیاست های داخلی، منطقه ای و بین المللی فرمودند: مجلس شورای اسلامی باید ضمن دمیدن روح آرامش در کشور، انقلابی باشد، و در قانونگذاری، انقلابی عمل کند، و به مواضع خصمانه و مغرضانه ی آمریکا واکنش نشان دهد، و در مقابل سیاست های استکبار ایستادگی کند.

دکتر طهماسبی در ادامه به بیست و سوم خرداد ماه سالروز فرمان امام مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: سه وظیفه ی مهم این ستاد عبارت بودند از: ۱. تربیت استاد و گزینش افراد شایسته برای تدریس در دانشگاه ها، ۲. گزینش دانشجو، ۳. اسلامی کردن جو دانشگاه ها و تغییر برنامه های آموزشی دانشگاه ها به صورتی که محصول کار آنها در خدمت مردم قرار بگیرد. وی افزود: بعد از سی و چند سال از تشکیل این ستاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بررسی کند و ببیند چقدر در تحقق این اهداف در دانشگاه ها موفق بوده است. امیدواریم روز به روز مجامع علمی ما مخصوصا دانشگاه ها و حوزه های علمیه ما پیشرفت علمی افزون تری داشته باشند تا در این دنیایی که قانون جنگل بر آن حاکم است با تقویت توان علمی خود، در مقابل زورگویی ها بایستیم. اخیرا شنیدید که سازمان ملل نام عربستان سعودی را از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان حذف کرده است. اُف بر شما، اُف بر این بان کی مون دبیر کل بی عرضه ی سازمان ملل، در حالی که خودش گفت: این کار دردناک است اما برای تامین بودجه ی سازمان ملل چاره ای نداریم چون نیاز داریم به دلارهای عربستان. اوف بر این حقوق بشر. کسانی که همانند آمریکا و دیگران بحث حقوق بشر را نشخوار می کنند ببینند که حقوق بشر آمریکا چگونه است؟!! حقوق بشر آمریکایی ها چیزی جز یک ابزار و وسیله برای تامین منافعشان نیست. آنها اصلا حقوقی برای بشر معتقد نیستند. چقدر کودک و بچه های معصوم در حملات هوایی عربستان با بمب های خوشه ای از بین رفتند و قطعه قطعه شدند، اما این ها حتی این عرضه را ندارند که این کار عربستان را محکوم کنند. در چنین دنیایی که قانون جنگل حاکم است ما باید خودمان را تقویت کنیم، هم از نظر نظامی باید خودمان را تقویت کنیم و هم از نظر علمی که مطالبه ی رهبر معظم انقلاب نیز همین است.

امام جمعه ی نارنجستان فسا با اشاره به هفته ی محیط زیست گفت: از نظر اسلام، طبیعت از تقدّس برخوردار است، و تخریب طبیعت، امری ناروا تلقی شده است. از همان بچگی به ما گفته اند که شاخه درخت را نشکنید که اگر شاخه ی درختی را بشکنید انگار بال فرشته ای را شکسته اید. این باور نشان می دهد که اسلام به محیط زیست خیلی اهمیت داده است. من معتقدم اگر دنیا به دستورالعمل های اسلام برای حفاظت از محیط زیست عمل کند محیط زیست ما سالم خواهد شد.

تبریک آغاز هفته ی جهاد کشاورزی، آخرین مطلبی بود که در خطبه های این هفته مطرح شد است، و تفصیل بحث در خصوص بیان اهمیت کشاورزی و وظایف وزرارت جهاد کشاورزی به هفته ی آینده موکول شد.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 135 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 12:59

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا:جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در جلسه فسایی های مقیم تهران درباره آخرین اقدامات و برنامه های شهرستان فسا سخن گفت، که در ادامه، سخنان منتشر شده در کانال دکتر جمالی مشاهده می نمائید:

به گزارش سلام فسا ، دکتر جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در جلسه فسایی های مقیم تهران از وضعیت شهرستان و مجلس شروع کرد مشکل آب و رکود اقتصادی در حال حاضر برای کشور بسیار مسئله ایجاد کرده است. مشکل آب حتی در اقلید، نیریز و استهبان هم وجود دارد. به گزارش مرکز پژوهش ها ی در مورد مشکل آب برای ۱۹ استان اشاره کردند، وی خاطر نشان کرد که متاسفانه به نادرست مصاحبه شان دست کاری شده است ؛ «در یکی از سایت ها من بحث انتقال آب از شمال یا جنوب را گفتم نه فقط شمال که برخی کامنت هایی را گذاشته بودند که درست نبود» دکتر جمالی در ادامه به حرکت فرماندار برای جلوگیری از استفاده چاه های غیر مجاز رونیز و جلسه با نماینده استهبان و نیریز اشاره کرد و بحث وجود چاه هایی که آب آن ها به فروش می رسد. دو مسئله اساسی آب و اشتغال که در فسا با آن مواجه هستیم در اولویت می باشد البته با هم مرتبط هستند.

وی در ادامه گفت: مسئله بعدی فرمانداری فسا می باشد، بعد از انتخابات بدون اطلاع بنده فرماندار با عنوان بازنشستگی کنار رفت، انگار فسا به سرپرستی در فرمانداری و شهرداری عادت دارد، بنده با استاندار قریب یک ساعت و نیم پیرامون همین موضوع صحبت کردم، که از این به بعد اگر بنا بر تعویض هست تودیع و معارفه صورت بگیرد، چندین سال ما معاون فرماندار نداشتیم، البته از آقای خرم تشکرمیکنم زیرا ایشان فردی فعال هستند و اهل پشت میز نشینی نمی باشند. ما افرادی را معرفی کرده ایم؛ مشکل شهرما این است که اگر گزینه بومی باشد تخریب می شود به همین دلیل فعلا نام افراد را رسانه ای نکرده ایم بنده تلاش کردم و هنوز هم این تلاش ها در جریان است، البته ما در استان یک مشکل داریم آن هم استعفا ۱۸نماینده در دور قبلی می باشد که البته بعد از استعفا عده ای رفتند و ابراز سوری بودن استعفا را کردند ولی این اختلاف باعث شده است استاندار با دید مثبتی به نماینده نگاه نکند. ما به دنبال این هستیم تنش را به جامعه نکشیم، مرز ظریفی بین مسئولان اجرایی و نماینده وجود دارد، عدم مدیر ثابت در استان در سال های گذشته مشکل بوده؛ دو انتخابات مهم پیش رو می باشد و تمهیدات وزارت کشور برای آن در تعیین فرماندار نقش دارد.

نماینده مردم فسا در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: همزمان با موضوع فرماندار مشکل شهردار هم به وجود آمد و از شانس ما شهردار و فرماندار حرف از رفتن زدند البته شهردار فعلا ماندند ولی فرماندار رفتند، مسئله بعدی مشکل کارخانه قند است که در واقع دو سال است که تعطیل شده بنده به وزارت دفاع رفتم و با معاون پارلمانی جلسه خوبی داشتم و ایشان قول دادند که به فسا بیایند تا مشکل را رفع کنیم بنده از کارشناسان دعوت میکنم که برای این جلسه به ما کمک کنند احتمالا بعد از ماه مبارک این جلسه برگزار شود؛ موضوع بعد دانشگاه آزاد می باشد، توسعه غیرکارشناسی دانشگاه ها و عدم وجود رشته های کاربردی عدم همکاری و هماهنگی دانشگاه های مختلف موجود باهم بر سر رشته ها که تمام رشته ها را به همه شهرها ندهند باعث مشکل ورود دانشجو شده است البته کاهش شرکت کنندگان کنکور خیلی چیزها را نشان می دهد، مرحله بعد مشکل کارمندان دانشگاه با نبودن دانشجو می باشد و ساختمان های زیادی که ساخته شده است، دانشگاه علوم پزشکی فسا با ورود ۱۲۰ دانشجو پزشکی در سال و تنها یک بیمارستان چگونه می تواند روی کیفیت آموزش نظارت کند، دانشگاه آزاد زاهدشهر هم همین  ،جالبتر از آن ها دانشگاه دولتی می باشد از حضور کم رئیس در دانشگاه علی رغم تأکیدات وزارت خانه گرفته تا درگیری همه جوره در این دانشگاه و انجام هرکاری به جز کار علمی از دیگر مشکلات فعلی فسا می باشد.

جمالی با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان امام حسین (ع) فسا نیز گفت: مشکل ساخت بیمارستان جدید امام حسین (ع) و مشکلات مالی این پروژه حتی درپرداخت بیمه کارگران که مشکل بیمه رو بنده صحبت کردم و به حمد الله حل شد هرچند مشکل تأسیس این بیمارستان ( امام حسین (ع) ) در مسیر رودخانه خطرناک و نگران کننده است. موضوع بعد جذب نیروهای مختلف زیاد در شهرداری می باشد، مشکل شهرک صنعتی غیاث آباد وجود ۸،۹ واحد که یکی و دوتا از آن ها بیشتر کار نمی کند و وجود محل دفن زباله در کنار این شهرک که منجر به منع استفاده خیلی از اصناف می شود، البته یک شهرک دیگه هم روبه روی رضوانیه می خواهند بسازند که از مردم پول گرفتند ولی هنوزخبری نیست.

وی در ادامه با اشاره به مکان یابی های پروژه فولاد و پتروشیمی فسا نیز بیان داشت: کارهایی که بنده تا الان انجام داده ام ارتباط گیری با وزرا و مدیران کل استان می باشد. پیگیری دقیق و از نزدیکه دو پروژه فولاد و پتروشیمی را انجام داده ام. مردم بدانند فسا مجتمع پتروشیمی نیست بدانید دوستان، خانمی که مخالف پتروشیمی فسا بودند و حتی با سایت های بومی هم مصاحبه کردند در حال حاضر رئیس پتروشیمی کشور می باشند؛ هنوز انتقال هیچ خوراکی به پتروشیمی فسا انجام نشده است، آوردن آب از سد رودبال به پتروشیمی هم انجام نمی شود بنده با نماینده داراب صحبت کردم ایشان از اشکالات و کمی آبی سد رودبال خبر دادند و اما فولاد که دست اندرکارانش مدت ها به دنبال گرفتن مجوز بودند در این پروژه هم متأسفانه اصلا برای محل تأسیس هیچ دقتی نشده است و عده ای از مردم مدعی هستند که زمین های آن ها جز طرح پروژه می باشد، با تمام این تفاسیر فولادمی تواند اشتغال خوبی ایجاد کند و ما برای رفع مشکلات آن تلاش می کنیم. پتروشیمی دست دولت است و خودش مخالف آن است.

نماینده فسا در پایان با توجه به وضعیت مجلس گفت: "اولا یک نکته حاشیه ای بگویم محل نشستن هر نماینده در مجلس به دو بخش جلو و عقب تقسیم می شود که به صورت قرعه کشی سالانه جابه جا می شوند در حال حاضرصندلی پشت سرم دکتر پزشکیان هستند و صندلی جلو دکتر کواکبیان"
مجمع استان فارس متاسفانه هنوز شکل نگرفته، فقط ۵ نماینده از دور قبل حضور دارند و ۱۳ نماینده جدید هستند، نماینده های شیراز در فراکسیون امید رأی نیاوردند و نماینده های دیگری از فارس هم در فراکسیون فراگیر رأی نیاوردند، در هیئت رئیسه بودن خیلی مسئله خاصی نیست چرا که آن ها فقط یک دفتر جداگانه دارند همین!! البته به جز رئیس منظورم می باشد.
برخلاف سال های قبل برای هر کمیسیون حداقل ۱۹ و حداکثر ۲۳ نفر را منظور کرده اند بنده کمیسیون امنیت اولویت اول و کمیسیون بهداشت و درمان را اولویت دوم خود قرار داده ام.
دوستان بدانید کمیسیون برنامه و بودجه قبلا استقبال خوبی می شده که این استقبال بستگی به شرایط کشور دارد، بودجه الان در کمسیون تلفیق هست که حتی همه اعضای کمیسیون بودجه هم در این کمیسیون نیستند و از هر کمیسیون دو نفر در تلفیق حضور دارند، برای کمیسیون امنیت ملی آقای برومندی از فارس که قبلا در کمیسیون کشاورزی بوده هم هست، نماینده ممسنی و لامرد هم هستند
عزیزان این کمیسیون اصلا برای سفرخارجی نیست !! هر کمیسیون در صورت نیازسفر خارجی دارد که مشخص هست
بنده تنها پزشکی هستم که در ناجا و سپاه بوده ام، به نظرم افرادی که برای بهداشت و درمان نام نویسی کرده اند خوب هستند، کمسیون کشاورزی هم شاید سفرخارجه داشته باشد کمیسیون عمران هم دارد، من برای برخی بحث های کوچه بازاری در سایت ها متأسفم
به نظرم افراد کمیسیون بهداشت کامل و جامع هستند. بنده مسائل پزشکی در حوزه امنیت را دنبال خواهم کرد.
بنده در فراکسیون مستقلین هستم و قطعا این فراکسیون با حدود ۸۰ نماینده شکل می گیرد البته بعد از تعیین کمسیون ها.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 185 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 6:30

به گزارش سلام فسا ،فرمانده پلیس راه فسا گفت: خودروی پراید در مسیر فسا داراب حد فاصل روستای چاه دولت در بخش نوبندگان فسا واژگون شد.

سرگرد سهراب صادقی اظهار کرد: در این حادثه چهار سرنشین خودرو پراید مصدوم شدند که با سه دستگاه اورژانس دانشگاه علوم پزشکی فسا و یک دستگاه اورژانس هلال احمر به بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر فسا اعزام شدند.

وی علت حادثه را ناتوانی راننده خودرو پراید و تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد.

محمد شکوهیان رئیس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر فسا در خصوص وضیعت بیماران صدمه دیده اظهار کرد : وضیعت عمومی سه نفر از مصدومان خوب است و به صورت سطحی دچار حادثه شده اند که در حال حاضر برای اطمینان خاطر بستری هستند و نفر چهارم هم یک خانم است که از ناحیه پا دچار شکستکی شده و تحت درمان قرار گرفته است.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 141 تاريخ : شنبه 22 خرداد 1395 ساعت: 14:29

به گزارش سلام فسا، مسئول بسیج هنرمندان فسا گفت: نخستین جشنواره استندآپ کمدی جنوب کشور با هدف کشف استعدادها در این زمینه و استفاده از ظرفیت های موجود در برنامه های مختلف، به میزبانی فسا برگزار می شود.

ابراهیم شیشه گر اظهارداشت: هدف اصلی این جشنواره معرفی افراد هنرمند و با استعداد در زمینه استندآپ و بهره مندی از آن ها در برنامه های مختلف در شهرستان و استان است.

وی ادامه داد:بسیج هنرمندان شهرستان فسا با برنامه ریزی های صورت گرفته بر آن شده تا با همکاری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا نسبت به برگزاری این جشنواره از بین افرادی که ظرفیت اجرای استندآپ کمدی دارند، بهترین ها را انتخاب کند.

دبیر جشنواره استند آپ کمدی گفت: شرکت کنندگان تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند با مراجعه به دفتر بسیج هنرمندان فسا واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا به دبیرخانه جشنواره نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی اضافه کرد: دبیرخانه این جشنواره هیچ محدودیتی سنی برای شرکت کنندگان در نظر نگرفته است و به احتمال زیاد منتخبین در بخش جنبی جشنواره منطقه ای تئاتر پسامهر و شهروند برای مردم اجرا خواهند داشت. کمدی ایستاده یا استند آپ کمدی نوعی از کمدی است که در آن اجرا کننده بصورت مستقیم با شنوندگان صحبت می کند.

در این نمایش کمدی که معمولاً توسط یک نفر اجرا می شود، کمدین با اجرای سریعی از داستان گویی، لطیفه و شوخی های کوتاه و گذرا و بداهه سازی هایی که جمع تماشاگران پذیرای آنها باشند به انتقال مضامین می پردازد. اجراکننده معمولاً سرنوشت مسائل و معضلاتی را که بسیار مهم و جدی اجتماع کلی را درگیر خود ساخته به چالش می کشد، به این امید که باعث شگفتی و خنده تماشاگران شود و مشکلات اجتماع را با لبخند تبدیل به آرامش کند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 128 تاريخ : شنبه 22 خرداد 1395 ساعت: 14:29

به گزارش سلام فسا،در تعمیر یک واحد مسکونی که در پی برداشتن ستون وسط ساختمان در شهر فسا واقع در بلوار امام زاده حسن عدم رعایت اصول ایمنی باعث ریزش سقف گردید. و عدم رعایت اصول ایمنی در سه نفر را راهی بیمارستان کرد.

نوح پیشه مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرستان فسا با بیان این مطلب اظهار داشت در پی تماس تلفنی با سازمان آتش نشانی شهرستان فسا اظهار داشت : در پی عدم رعایت اصول ایمنی در تعمیر یک واحد مسکونی که در پی برداشتن ستون وسط ساختمان در شهر فسا واقع در بلوار امام زاده حسن رخ داد دو اکیپ از نیروههای امداد و نجات با امکانات به محل حادثه اعزام شدند که توانستند در مدت بیست دقیقه چهار نفر کارگر ساختمانی را که در زیر آوار گیر کرده بودند را نجات دهند.

وی اظهار داشت مصدومین با دو دستگاه اورژانس به بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر فسا اعزام شدند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 13:50

به گزارش سلام فسا، ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان هیات روضه الزینب(س) مسجدحضرت زینب(س) به شرح زیر می باشد:

بهارقرآن، برنامه جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برتر شهرستان هر شب در ساعت ۲۱:۳۰ در مسجد حضرت زینب(س) برگزار می گردد.
هرشب در جلسه جزء خوانی قرآن کریم جوایز مانند یک سفر مشهد، ۲ پلاک طلا، ۱۰هدیه نونهالان و یک سفر کربلا قرعه کشی می گردد.

ویژه برنامه محفل هفتگی هیات روضه الزینب (س) این مسجد نیز در چهارشنبه شب های ماه مبارک رمضان ساعت ۲۱:۱۵ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد انجوی نژاد (از شیراز) و حجت الاسلام والمسلمین اسکندری و مداحی سید مصطفی موسوی نژاد، حاج رضا رودکی، کربلایی احمد نامجو، کربلایی قاسم زارع (از شیراز) و دیگر ذاکرین اهل بیت(ع)

آدرس مسجد حضرت زینب (س): میدان بقیه الله(فشارقوی)  روبروی آپارتمان های شهرداری

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 123 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 13:50

به گزارش سلام فسا؛ مهندس روح ا.. اکبرپور مسوول مرکز بهداشتی - درمانی زاهدشهر در این خصوص گفت : ساعت ۸ صبح ۱۶ خردادماه سال جاری خانم باردار ۲۵ ساله ای با درد زایمان به تسهیلات زایمانی زاهدشهر مراجعه کرد که پس از معاینه توسط مامای مرکز ، بدلیل نزدیک بودن زایمان ، زائو در تسهیلات زایمانی نگه داشته شد .

اکبرپور افزود : به گزارش مامای درمانگاه زاهد شهر، دردهای زایمانی خیلی سریع پیشرفت نمود و سرعت پیشرفت دردها دور از انتظار و غیر معمول بود، بعد از اینکه زائو به اتاق زایمان منتقل شد ، زایمان از طرف سر نوزاد صورت گرفت ولی خروج گردن و سایر قسمت ها حدود ۱۰ دقیقه پس از خروج سر نوزاد انجام شد.

مسوول مرکز بهداشتی - درمانی زاهدشهر اظهار داشت : در شرایطی که احتمال مرگ نوزاد به علت تحت فشار قرار گرفتن وجود داشت با تلاش های بی وقفه مامای مرکز و پرسنل تسهیلات زایمانی ، زایمان تکمیل شده و نوزاد به سختی و با حالت خفگی متولد گردید .

وی گفت : پس از به دنیا آمدن ، تحریک و احیاء نوزاد سریعاً توسط ماما و پزشک مرکز شروع شد و نهایتاً با عنایت و لطف خداوند و همکاری پرسنل مرکز بهداشتی - درمانی نوزاد احیاءگردید و مادر و نوزاد در سلامت کامل از مرکز تسهیلات زایمانی زاهد شهر مرخص شدند .

گفتنی است از تلاشهای دکترملک جمشیدی پزشک ، خانم صدیقه زارع ماما و خانم محکم از پرسنل تسهیلات زایمانی تقدیر گردید.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 179 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 13:50

به گزارش سلام فسا به نقل از آدینه فسا نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه ی این هفته با حضور پر شور امت حزب الله به امامت آیة الله دکتر طهماسبی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

امام جمعه ی فسا در خطبه ی اول به چهاردهم خرداد سالروز مصیبت بزرگ جهان اسلام در غم از دست دادن روح خدا خمینی کبیر اشاره کرد و گفت: بیست و هفت سال پیش در چنین روزی روح معمار کبیر انقلاب به ملکوت اعلی پر کشید و امت اسلام و مستضعفان جهان را در غم و اندوه عمیق فرو برد. وی افزود: اگر چه امروز امام در بین ما نیست اما سخنان، پیامها و وصیتنامه ی حضرت امام، نقشه ی راه نظام جمهوری اسلامی و چراغ هدایت ملت بزرگوار ایران است. وصیتنامه ی امام دستورالعمل جامعی است که اسلام را به درستی به مخاطبان می شناساند، نشیب و فراز های تاریخ معاصر را می نمایاند، از چهره ی استعمارگران خارجی و خائنان داخلی و تزویرگران و قدرت پرستان پرده بر می دارد، و در نهایت به مردم مظلوم که در طول تاریخ تحت ستم همین خائنان قرار داشته اند می فهماند که برای آزاد زیستن و مستقل ماندن باید راه مبارزه و استقامت را بپیمایند. امام گر چه فقیه بزرگ و اصولی متتبع، کلامی و فیلسوف ژرف اندیش، عارف عمیق و صاحب نظر در عرفان نظری بود، اما شخصیت عظیم امام، بدین جهت است که ایشان به معنای واقعی کلمه «مجاهد فی سبیل الله» بود و به آیه ی شریفه ی «و جاهدوا فی الله حق جهاده» عمل نمود، و تمامِ توانِ خود را برای مجاهدت در راه خدا به کار گرفت. امام لحظه ای دست از مبارزه ی با ظالمان و ستمگران نکشید و هرگز در مقابل دشمنان دین و کشور کوتاه نیامد. امام هم در جهاد اصغر، هم در جهاد اکبر و هم در جهاد کبیر در میان غیر معصومین علیهم السلام بی نظیر بود. برای همین است که دشمنان و شیاطین از امام کینه ی عمیقی به دل دارند و از هر فرصتی برای تخریب شخصیت امام استفاده کرده و می کنند. اخیرا لجن پراکنی رادیو دولتی انگلیس بی بی سی فارسی را همه ی شما شنیدید که به امامِ سازش ناپذیر در مقابل دشمنان، امامی که با شجاعت حکم اعدام سلمان رشدی را که به پیامبر اکرم (ص) اهانت کرده بود صادر کرد، حتی بعضی از دوستان به او گفتند این را علنی نکنید در جامعه ی بین المللی برای ما بد تمام می شود، امام حرف هیچ کس را گوش نکرد و حکم اعدام سلمان رشدی را صادر کرد و فرمود: هر کس با سلمان رشدی عالما و عامدا همکاری کرده باشد محکوم به قتل است. رادیو بی بی سی این رادیوی استعمار پیر انگلیس به امام سازش ناپذیر ما تهمت ارتباط با برخی از مسئولان آمریکایی زد. این بدین خاطر است که دشمن از خط امام می ترسد، از راه امام می ترسد، از کلام امام می ترسد، و از وصیت نامه ی امام که چراغ هدایت برای ملت های جهان است می ترسد.

دکتر طهماسبی افزود: امام عزیز پنج شاخصه ی مهم داشت که ما باید این شاخصه ها را پیوسته مد نظر داشته باشیم تا انقلاب و نظام اسلامی ما از کید دشمنان مصون بماند. پنج شاخصه ی مهم امام عبارتند از:
۱. خدامحوری. امام هیچگاه خدا را فراموش نکرد. پیوسته می فرمود: ما هر چه داریم خدا به ما داده است. در سخت ترین شرایط، تکیه گاهش خدای متعال بود.
۲. تکلیف محوری. می فرمود: ما موظفیم به تکلیفمان عمل کنیم. همانند جدش امام حسین علیه السلام، می فرمود: ما به تکلیفمان عمل می کنیم و لو اینکه همه بر علیه ما باشند. امام حسین علیه السلام هم فرمود: من به کوفه می روم چون تکلیفم این است و لو تحت عنوان انّ الله شاء ان یراک قتیلا، کشته شوم، و برای انجام تکلیف، زن و فرزندانم را هم تحت عنوان إنّ الله شاء أن یراهنّ سبایا با خود می برم. این یعنی تکلیف محوری، برای مومن نتیجه مهم نیست، مهم این است که به تکلیفش عمل کند و امام در این جهت الگو برای همه ی ما بود. او تکلیف محور بود.
۳. استکبار ستیزی. امام، دشمنِ سرسختِ استکبار بود چه شیطان بزرگ و چه شیطان های کوچک. تا آخرین لحظات عمرش که حدود نود سال عمر کرد لحظه ای در استکبار ستیزی اش کوتاه نیامد.
۴. عدالت خواهی. امام برای تحقق عدالت، سخت در تب و تاب بود و کوشش می کرد تا عدالت اجتماعی محقق شود. مسئولینی که به فکر مردم بیچاره و مستضعف نیستند، مسئولینی که خوی اشرافی گری دارند، مسئولینی که خودشان را تافته ی جدابافته ی از مردم می دانند، این ها دور از خط امام هستند گر چه قبل از انقلاب در کنار امام بودند و رنج و زندان کشیده اند. این ها خط امامی نیستند. امام، عدالتخواه بود و به دنبال تحقق عدالت اجتماعی بود.
۵. خدمتگزاری. امام خودش خدمتگزار این مردم بود و به مسئولین هم توصیه می کرد که اگر خیر دنیا و آخرت را می خواهند باید خدمتگزار این مردم باشند. و در اوائل انقلاب فرمود: من آمده ام خدمتگزار این مردم باشم، رهبری مطرح نیست خدمتگزاری مطرح است.

آیت الله طهماسبی در خطبه ی دوم با اشاره به انتخاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به رهبری نظام اسلامی گفت: در چهاردهم خرداد ۱۳۶۸ و در اوج اندوه و ماتم از دست دادن امام امت، خبرگان ملت، اقدامی انقلابی و آگاهانه انجام دادند و رهبر جدید را به ملت معرفی کردند. در آن فضای غم و اندوه و بحران، این انتخابِ شایسته مرهمی شد بر دل های مردم عزادار ایران که در فراق امامشان خون گریه می کردند. و این انتخاب یقینا با هدایت الهی انجام گرفت و مزد مجاهدت ملت ایران بود که خدای متعال به آن ها عنایت کرد که خود فرمود: و الذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا. وی افزود: مگر هر کسی لیاقت رهبری امت را دارد؟ می گویند از مرحوم آیت ا... العظمی سید محمد فشارکی که عالم کم نظیری بود درخواست کردند که مرجعیت دینی را به عهده بگیرد. ایشان با صراحت و شجاعت گفت: انّی لستُ اهلا لذلک، لأنّ الریاسة الشرعیة تحتاج الی امور غیر العلم بالفقه و الأحکام من السیاسات ومعرفة مواقع الامور، و أنا رجل وسواسي في هذه الامور، فإذا دخلتُ أفسدتُ و لم اُصلح، و لایسوغ لي غیر التدریس، یعنی درست است که من علم دارم و فقیه هستم، اما صلاحیت مرجعیت را ندارم، چون رهبری مردم و ریاست شرعی، غیر از دانش فقه و علمِ به احکام، چیزهای دیگری را هم می خواهد، فقیهی می تواند ریاست مردم را به عهده بگیرد که سیاست بلد باشد، و نسبت به امور، اوضاع و شرایط کشور، منطقه و جهان آشنایی کامل داشته باشد، و من در این قضایا وسواسی هستم و نمی توانم به درستی مدیریت کنم، و اگر وارد این کار شوم کار را خراب می کنم. لذا با شجاعت اعلام کرد من نمی توانم مرجع دینی شوم، و فرمود: برای من که این مسائل را آگاه نیستم غیر از تدریس در حوزه ی علمیه، کار دیگری جائز نیست.

خطیب جمعه ی فسا افزود: رهبر فرزانه و حکیم انقلاب در طول بیست و هفت سال رهبری این امت همانند امام راحل به درستی کشتی انقلاب را سکانداری کردند و ذره ای از آرمان های انقلاب کوتاه نیامدند. تداومِ راهِ امام و حفظ اصولِ مکتبِ امام و مقابله با تحریف شخصیت امام، استکبار ستیزی، شناخت دشمن و حساسیت نسبت به طرح های دشمن، دیده بانیِ نافذ و رصدِ حرکتِ جبهه ی دشمن، خنثی کردن برنامه ها و توطئه های دشمن، نظریه پردازی در عرصه های مختلف، بصیرت دهی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، عبور دادن انقلاب از بحران های مختلف، تلاش برای ایجاد وحدت بین نیروهای انقلاب، تلاش برای پیشرفت کشور و مطالبه ی ایجاد نهضت تولید علم، و دغدغه سازی جهت توجه بیشتر به آرمان های انقلاب اسلامی، از برجستگی های رهبری بیست و هفت ساله ی رهبر فرزانه ی انقلاب حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی بوده است.

وی افزود: یکی از مقوله هایی که اخیرا مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید نموده اند، انقلابی بودن است. در جمع خبرگان ملت فرمود شما باید انقلابی باشید، به مجلسیان فرمود باید انقلابی باشید، به دانش آموزان و دانشجویان فرمود باید انقلابی باشید، به طلاب و روحانیون فرمود باید انقلابی باشید، و امروز هم در جمع عزاداران در حرم امام راحل به همه ی ملت توصیه نمود که باید انقلابی باشید و پنج شاخصه ی مهم انقلابی بودن را بیان فرمودند که عبارتند از:

۱. پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب
۲. هدفگیری آرمان های انقلاب، و همت بلند برای رسیدن به آن
۳. پایبندی به استقلال همه جانبه ی کشور
۴.حساسیت در برابر دشمن و عدم تبعیت از آن
۵. تقوای دینی و سیاسی

و فرمود: هر کس این پنج شاخصه را داشته باشد انقلابی است و لو اینکه یک نوجوان و جوان پس از انقلاب باشد. و فرمود: کسی که این شاخصه ها را رعایت می کند ممکن است از من که سابقه ی طولانی در انقلاب دارم انقلابی تر باشد. و از آن طرف کسی که این شاخصه ها در او نباشد و لو زندان کشیده باشد و سالها در کنار امام بوده باشد، انقلابی نیست.

امام جمعه ی فسا ادامه داد: کسی که انقلابی است به ارزشهای اسلامی به شدت پایبند است. متاسفانه برخی از افراد معلوم الحال حرف های سخیفی می زنند و اخیرا در رسانه های محلی مطالب اغفال کننده ای نوشته اند، مطالبی که بوی توطئه از آن می آید، به بهانه ی این که اسلام طرفدار شادی است، مراسم و مجالس سوگواری اهل بیت را به سخره گرفتند و کسانی را که به این مجالس اهمیت می دهند افراد مازوخیسم و سادیسم خواندند. این فرد سبک مغزی که این مطلب را نوشته است باید بداند که شادی به معنای لودگی و مسخره بازی در آوردن نیست. شادی واقعی آن است که دل را آرامش دهد و کسانی که در مجالس اهل بیت شرکت می کنند مخصوصا مجالس امام حسین، انسان های شادی هستند، گریه ی بر امام حسین دلشان را آرام می کند و دل که آرام باشد انسان شاد است. آرامش دل است که باعث شادی انسان می شود، نه لودگی و شادی مقطعی و لحظه ای. بنابر این، شادی به معنای آرامش روحی و روانی است. لذا خیلی از این افرادی که به ظاهر شادی های سطحی مقطعی گناه آلود دارند افراد افسرده هستند و غالبا همین ها هستند که دست به خودکشی می زنند. این نکته را باید توجه کنیم که ما هر چه داریم از مجالس اهل بیت است و هر چه داریم به برکت گریه ی بر امام حسین علیه السلام است. این افراد جرأت ندارند که صراحتا به مجالس امام حسین حمله کنند لذا این گونه حرفها را مطرح می کنند. من به این گونه افراد هشدار می دهم که اگر دست از این شیطنت هایشان بر ندارند، طبق وصیتنامه ی امام راحل، اقدام انقلابی در مورد آنها اعمال خواهد شد.

وی افزود: در روز های پایانی ماه شعبان قرار داریم و در آستانه ی ورود به ماه میهمانی بزرگ الهی یعنی ماه مبارک رمضان، جا دارد این دعا را در روزهای پایانی شعبان تکرار کنیم: اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِي مَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ. ان شاءالله آماده شویم برای میهمانی بزرگ الهی در ماه مبارک رمضان.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 124 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت: 23:31

محمدحسین شفیعی

۱۳۹۵-۰۳-۱۶ ۱۰:۰۷:۴۱

سلام خدمت استاد عزیز و محترم جناب طهمورثی
ممنون از شما عالیه عالیه ...
ان شاالله موفق باشید کوچک شما شفیعی (20011)

reza.alizadeh

۱۳۹۵-۰۳-۱۶ ۱۲:۱۴:۲۰

احسنت به جناب طهمورثی از اساتید انقلابی شهرستان (20013)

ته مور سی

۱۳۹۵-۰۳-۱۶ ۱۲:۲۳:۱۰

درود بر اله دادی سلام بر امین نژاد (20014)

هدایت

۱۳۹۵-۰۳-۱۶ ۱۴:۱۰:۲۶

سلام خدمت استاد محترم جناب دکتر اسماعیل طهمورثی
خیلی خوب بود .با ارزوی موفقیت روز افزون... (20016)

مجید

۱۳۹۵-۰۳-۱۶ ۱۵:۳۷:۰۷

جناب طهمورثی شما مگه شبکه بی بی سی ومن وتو می بینید .اینا که میگی یعنی چه (20017)

مجید

۱۳۹۵-۰۳-۱۶ ۱۵:۴۰:۱۷

جناب طهمورثی از شما که مثلا دانشگاهی هستید این نقد بعید است. در نقد باید ابتدا متن مورد نقد آورده شود سپس مشخص شود که به چه قسمتی از آن نقد وارد است. (20018)

۱۳۹۵-۰۳-۱۶ ۱۸:۰۹:۵۱

سلام فیروزی هستم واقعا جالب بود ..عالی..
روزای خوبی رو براتون ارزو میکنم استاد... (20020)

حاجی زاده

۱۳۹۵-۰۳-۱۶ ۲۳:۴۷:۱۴

عرض سلام و تشکر خدمت حقوق دان فرهیخته شهرستان جناب آقای دکتر طهمورثی بخاطر متن ارزنده ای که در این سایت گذاشتن.جناب دکتر یادداشت بسیار خوبی بود.با آرزوی موفقیت و سربلندی . (20025)

NEDA.f

۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۰۱:۳۹:۰۳

سلام استاد
مجلســی نیست
که بنشینـــی و
غــــوغا نشــود

محفلـــی نیست
که برخیــزی و
محشــــر نکنی (20027)

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 187 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت: 23:31

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: شهید حسین جمالی یکی از افسران زبده و جوان یگان ویژه صابرین سپاه پاسداران بود که در ماموریت مستشاری در تاریخ اول آبان ۱۳۹۴ طی درگیری‌های میدانی در شهر حلب سوریه بال در بال ملائک گشود و همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به هم‌رزمان شهیدش پیوست و نام خود را در دفتر سرخ شهادت به یادگار گذاشت.

شهید حسین جمالی اولین شهید مدافع حرم شهرستان فسا می باشد که در دفاع حرم اهل بیت (ع) در سوریه به شهادت رسید.

در ادامه تصاویری از این شهید سرافراز یگان ویژه صابرین و مدافع حرم آل الله تقدیم می‌شود.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 146 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت: 23:31

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: آتش سوزی در ارتفاعات بارشلو شهرستان فسا منطقه باغ صمد، که بامداد دیروز جمعه ۷ خرداد آغاز شده بود، شب گذشته با تلاش نیروهای امدادی و مردم محلی مهار شد.

به گزارش سلام فسا، این آتش سوزی که از ساعت ۱۱ صبح جمعه در جنگل ها و مراتع بارشلوی فسا معروف به باغ صمد شروع شد، با تلاش نیروهای مردمی، عشایر منطقه و دوستداران طبیعت شب گذشته خاموش شد.

مسئولین محلی کمترین همکاری در مهار اولین آتش سوزی سال جاری را داشتند. تا جایی که گروه مردم نهاد «جنگلسازان فسا» با تبلیغات مجازی از عموم مردم دعوت کردند، در مهار آتش سوزی کمک کنند.

تعداد محدودی از محیط بانان، آتش نشان ها و ... و دقایقی ابراهیم خرم، سرپرست فرمانداری در منطقه حاضر شدند.

سرپرست فرمانداری فسا به خبرنگار ایرنا گفت: بر اثر این آتش سوزی ۱۵ هکتار از پوشش گیاهی و جنگلی منطقه از بین رفت.

ابراهیم خرم با اشاره به اینکه علت آتش سوزی در دست بررسی است افزود: بیشتر آتش سوزی ها بر اثر بی دقتی مردم، گردشگران و چوپانان منطقه اتفاق می افتد.

سال گذشته هم در همین فصل، ۱۳۰هکتار از این منطقه در آتش سوخت که خسارت زیادی را در برداشت.

مجید کشاورزیان جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای مهار آتش، از نیروهای مردمی، اداره ها و نهادها درخواست کمک شده است.

کشاورزیان گفت که دلیل بروز این آتش سوزی در حال بررسی است.

این منطقه دارای پوشش گیاهی انواع درختان جنگلی مانند بنه ، بادام کوهی، سرو کوهی و کیکم و زیستگاه جانوران همچون کبک، طیور، خرگوش، جغد و مار است.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1395 ساعت: 3:18

به گزارش سلام فسا، دکتر سام زراعتیان نژاد دوانی فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان داشت : برای اولین بار در فسا یكی از کم نظیرترین اعمال قلب باز توسط تیم جراحی قلب باز بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) صورت گرفت.

دکتر زراعتیان نژاد افزود : با انجام این عمل جراحی ، بیمار لاری هشتاد ساله دياليزي از مرگ حتمي نجات يافت .

سرپرست گروه جراحی قلب بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) گفت : اين بيمار مبتلا به عفونت دريچه اصلي قلب ائورت يعني اندوكارديت شديد ائورت و ريشه شريان ائورت بوده است كه در این عمل جراحی تمامي اين قسمتها بر روي پمپ قلبی- ريوي بوسيله بافت اتولوگوس خود بيمار و دريچه تعويض شد.

دکتر زراعتیان نژاد اظهار داشت : بيمار پس از دوازده ساعت از دستگاه تنفس مصنوعي جدا و روز بعد دياليز شد. هم اکنون بیمار دوره بهبودی را پشت سر گذاشته و در شرایط بسیار خوبی می باشد.

گفتنی است در این عمل که با موفقیت در اتاق عمل جراحی قلب باز بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا انجام گرفت تیمی مشتمل بر دکتر سام زراعتیان نژاد دوانی جراح و سرپرست گروه ، آقای فرهاد خسروی كارشناس اتاق عمل و دستيار جراح قلب ، دکترصادقی سرپرست گروه بیهوشی قلب و خانم آسوده مسؤول ای سی یو قلب حضور داشتند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 116 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1395 ساعت: 3:18

اعضای کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس دهم مشخص شد. و جمالی، نماینده فسا عضو کمسیون تحقیق شد.

به گزارش سلام فسا به نقل از خانه ملت، عصر (شنبه، ۸ خرداد)، در جریان انتخاب اعضای هیئت رئیسه بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس دهم، اسامی اعضای کمیسیون تحقیق مشخص شد، که به شرح زیر است:

سیدمهدی مقدسی مقدسی
محمدرضا پورابراهیمی
محمد جواد جمالی
شکور پورحسینی
ابوالفضل ابوترابی
مهدی شیخ
فرهاد تجری
اسماعیل شهریاری
محمد کاظمی
محمود صادقی
حسین رضازاده
پارسایی
پروانه مافی
محمدعلی پورمختار
سید ابوالفضل موسوی

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 142 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1395 ساعت: 3:18